دسته‌بندی نشده

انواع پوشش سمباده در گذر زمان

هنگامی که ما در مورد کاغذ سنباده صحبت می کنیم، برای یک فرد معمولی، ممکن است همه آنها یکسان باشند، اما برای متخصصان ساینده مانند ما، در واقع مواد بسیاری از کاغذ سنباده با تنوع مشخصات (نوع پوشش، پوشش) وجود دارد.

مواد

به این ترتیب مواد ساینده در طول سال ها تغییر کرده است:

سنگ چخماق
این همان کاغذ سنباده قهوه ای مایل به زرد با دانه های خاکستری طبیعی است. مواد سنگ چخماق روی کاغذ سنباده به دلیل برش و دوام محدود آن با سایر مواد کاغذ سنباده جایگزین شده است. نکته مثبت فلینت؟ این ارزان ترین کاغذ سنباده ساینده است!

گارنت
گارنت یک شن مایل به قرمز است که طبیعی است. گارنت بهتر از سنگ چخماق برش می دهد و قیمت آن کمی بیشتر از سنگ چخماق است. کارشناسان ذکر کردند که گارنت باید به سنباده زدن چوب نرم و لخت محدود شود. گارنت به کاغذ سنباده اصلی گیر نکرد

امری
این سمباده مشکی که معمولاً به آن پارچه سنباده می گویند برای صاف کردن فلز و از بین بردن زنگ زدگی استفاده می شود. با این حال، سنباده توسط اکسید آلومینیوم و کاربید سیلیکون به دلیل برتری آنها از ماده Emery جابجا شده است. Emery هنوز هم امروزه اغلب درخواست می شود و ما تمایل داریم جایگزین های بهتری را توصیه کنیم.

اکسید آلومینیوم
یکی از رایج ترین مواد ساینده که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ سنباده اکسید آلومینیوم بیشتر در بین DIY و Industrialist محبوب هستند! این سنگ ریزه مصنوعی از سنگ چخماق و گارنت سخت تر است و به خوبی برش می دهد. بسیاری این را به دلیل دوام و مزایای اقتصادی آن به عنوان بهترین خرید توصیه می کنند.

سیلیکون کاربید
ساینده های کاربید سیلیکون نیز مصنوعی هستند که سخت ترین این مواد است. این ماده قادر است برش تیزتر و صاف تری نسبت به بقیه کاغذها ارائه دهد. کارگران چوب آن را برای تکمیل نهایی مبلمان ترجیح می دهند. این سطح از سختی به SiC اجازه می دهد تا زمانی که برای صاف کردن پلاستیک، فیبر شیشه و شیشه استفاده می شود، دوام بیاورد. ممکن است با روغن یا آب استفاده شود.

سرامیک
جدیدترین دانه از همه آنها. سرامیک گونه‌ای از اکسید آلومینیوم است که به دلیل میکرو کریستال‌های خود تیز شونده است. با چقرمگی بالا و سختی کافی، این ویژگی خود تیز شوندگی به مواد ساینده اجازه می دهد تا پس از مات شدن خود را تجدید کنند که منجر به ماندگاری فوق العاده و عملکرد بالا می شود.

شن

یکی دیگر از ملاحظات می تواند اندازه شن است. در انتخاب اندازه شن، قاعده کلی این است که شما از درشت به صافی ریزتر پیشرونده بروید. اطلاعات بیشتر در مورد نمودار اندازه شن را می توانید در پست قبلی پیدا کنید.

پشتیبان گیری

کاغذ سنباده همراه با سنگ ریزه به پشته های مختلف، کاغذ، پارچه و الیاف ارائه می شود.

وزن پشتی از A (نرم) تا E (قوی) در کاغذ و وزن F (انعطاف پذیر) تا X (محکم) در پارچه، با مخلوطی از مواد پشتی پارچه، پلی استر تا پارچه برای مصارف مختلف متغیر است.

پوشش

کاغذ سنباده نیز به صورت روکش باز و بسته عرضه می شود که به میزان شن روی سطح پشتی اشاره دارد. در روکش بسته تا 95 درصد سطح با شن پوشیده شده است و در روکش باز 50 درصد به بالا با شن پوشیده شده است. این معمولا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. ماهیت تفاوت در پوشش کمک به کاربردهای مختلف است. برای جلوگیری از بارگیری و گرفتگی، پوشش باز ترجیح داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *