دسته‌بندی نشده

نحوه انتخاب سنگ سنباده مناسب

محصول آشنای بهبود خانه که به عنوان کاغذ سنباده شناخته می شود، ماسه نیست و اغلب کاغذ نیز نیست. امروزه بیشتر کاغذ سنباده از پارچه یا مواد پشتی کاغذ آغشته به ذرات ساینده مانند اکسید آلومینیوم یا کاربید سیلیکون تشکیل شده است.

کاغذ سنباده کاربردهای مختلفی در فعالیت های تعمیرات خانه دارد، اما اغلب برای تمیز کردن و صاف کردن چوب یا فلز در آماده سازی برای تکمیل یا رنگ آمیزی استفاده می شود. اما برای تعیین اینکه به چه نوع سنگ شنی نیاز دارید، نیاز به دانستن پروژه ای است که از آن استفاده می کنید و اینکه کدام درجه از سنگ ریزه برای آن بهتر عمل می کند. این راهنما شما را در میان دسته‌های مختلف راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا نقاط ریز سنگ سنباده را پیمایش کنید.

8 نوع از بهترین سنباده های Random Orbital در سال 2023

قبل از خرید سمباده
برای استفاده صحیح از سنباده، باید بدانید که چگونه سنگ سنباده مناسب را انتخاب کنید. دانه های کاغذ سنباده بر اساس درشتی کاغذ طبقه بندی می شوند که با توجه به اندازه ذرات ساینده استفاده شده مشخص می شود.

به طور کلی، فرآیند آماده‌سازی هر سطحی برای رنگ‌آمیزی یا تکمیل شامل سنباده‌زنی با سنگ‌های به تدریج ریزتر است تا زمانی که به سطح صافی مطلوب برسید. از کاغذ سنباده‌ای استفاده کنید که خیلی درشت باشد و سطح آن برای رنگ‌آمیزی یا صافی خشن باشد، یا ممکن است جزئیات ریز روی یک مبلمان را پاک کنید. سنباده زدن با کاغذ سنباده خیلی ریز نیاز به سمباده زدن و تلاش زیادی دارد تا به نتایج مطلوب برسید. در نتیجه، انتخاب سنگ سنباده مناسب و استفاده صحیح از آنها چیزی شبیه به هنر است. شما باید به یک نقطه شیرین برخورد کنید که نه خیلی درشت است و نه خیلی خوب.

ملاحظات خرید برای سنگ سنباده
راهنمای گریت کاغذ سنباده
هدف شن
60-80 بسیار درشت؛ بهترین گزینه برای از بین بردن مقدار زیادی چوب و گرد کردن گوشه ها.
100-150 شن متوسط; برای سمباده کاری عمومی مناسب است.
180-220 جریمه; برای زبر کردن سطوح برای رنگ آمیزی یا به عنوان اولین گذر برای سنباده کاری بعدی با سنگ ریزه های بسیار ریز استفاده می شود.
320 فوق العاده خوب; به دستیابی به بافتی تقریباً صاف مانند شیشه کمک می کند.
سنگ سنباده چیست؟
دانه های کاغذ سنباده با یک عدد سنج اندازه گیری می شود، با اعداد پایین تر نشان دهنده دانه های بزرگتر و درشت تر است. به عنوان مثال، کاغذ سنباده #24 یا #40 یک کاغذ سنباده بسیار درشت و خشن است، در حالی که کاغذ سنباده #1000 بسیار ریز با ذرات ساینده بسیار ریز است.

تعداد دانه سنباده تقریباً همیشه به وضوح در پشت خود کاغذ سنباده چاپ می شود. اعداد گریت از #24 تا #1000 متغیر است، اگرچه اکثر مردم هرگز از شن در بالا یا پایین این مقیاس استفاده نمی کنند.

حقیقت خنده دار
اغلب تصور می شود که عدد شن به تعداد ذرات شن در هر اینچ مربع اشاره دارد. اینطور نیست. در عوض، مقیاس عددی به تعداد سوراخ‌هایی در هر اینچ مربع در صفحه‌ها اشاره دارد که هنگام الک کردن دانه‌های ساینده در طول ساخت کاغذ سنباده استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در کاغذ سنباده 60، ذرات ساینده استفاده شده در کاغذ از طریق صفحه ای که 60 سوراخ در هر اینچ مربع داشت، الک می کردند.

چگونه سنگ سنباده کار می کند
کاغذ سنباده درشت‌تر یا با تعداد کمتر، چوب و سایر مواد را سریع‌تر و با تلاش کمتری نسبت به کاغذ سنباده ظریف‌تر از بین می‌برد. این کار را با برش الیاف روی سطح ماده انجام می دهد.

هنگامی که می خواهید مواد زیادی را بردارید یا لبه ای گرد ایجاد کنید یا رنگ یا لکه های قدیمی را از بین ببرید، خراش شدید مورد نظر است. اما سمباده درشت نیز خراش های عمیقی بر جای می گذارد.

در انتهای دیگر طیف، کاغذ سنباده بسیار ریز مقدار کمی از مواد را با اثر صاف کردن سطح حذف می کند. هرچه کاغذ ریزتر باشد، سطح صاف تر است. نگرانی در اینجا این است که اگر خیلی زود به یک کاغذ خوب روی بیاورید، زمان زیادی را صرف سمباده زدن می کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

همچنین، سنباده زدن چوب با کاغذ خیلی ریز، یا سنباده زدن بیش از حد، در واقع می تواند سطح را درخشان کند یا درخشندگی ایجاد کند. این کار باعث ایجاد نواحی بیش از حد کار می شود که می تواند مانع جذب لکه ها و سایر پرداخت ها شود. 1 چوب سمباده بیش از حد می تواند در هنگام لکه دار شدن و اتمام کار ظاهری لکه دار ایجاد کند.

بنابراین، ترفند این است که با بالاترین شن (درشت ترین کاغذ سنباده) شروع کنید که نیازهای شما را نسبتاً سریع برآورده می کند، سپس با نزدیک شدن سطح به محصول نهایی، به سمت سنگ ریزه های بالاتر (کاغذهای صاف تر) بروید – و زمانی که آن را به پایان رسید متوقف کنید. به اندازه کافی صاف برای دلخواه شما

انواع محدوده سنباده سنباده
در حالی که می‌توانید کاغذ سنباده‌های با درجه‌بندی متفاوتی را در دسترس پیدا کنید، اکثر پروژه‌های سنباده به کاغذهایی در محدوده‌های خرده زیر نیاز دارند:

#60–#80 شن: درشت
سنگ سنباده در این تعداد کم رنگ های قدیمی و لبه های زبر را به راحتی برش می دهد. همچنین می تواند چوب کافی برای شکل دادن و گرد کردن لبه ها را جدا کند.

کاغذ سنباده درشت برای جزئیات ظریف یا برای لبه ها و گوشه هایی که می خواهید تیز نگه دارید توصیه نمی شود. همچنین، در استفاده از آن بر روی تخته چندلای روکش بسیار مراقب باشید زیرا لایه های نازک صورت به راحتی قابل سنباده زدن هستند.

سمباده دوره 60 گریت
صنوبر / مارگو کاوین
#100–#150 شن: متوسط
بیشترین استفاده از سنجه سنگ سنباده در محدوده متوسط است. برای اکثر کاربردها، اشتباه کردن با دانه های کاغذ سنباده در این محدوده دشوار است. شما می توانید مسائل دشوار را حل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *